دوشنبه, 29 ارديبهشت 1399 06:42

قانون 5 ثانیه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

 

 

خلاصه کتاب قانون ۵ ثانیه
قانون ۵ ثانیه، قانونی بسیار راحت است که یادگیری آن آسان بوده و تاثیر آن شگفت انگیز است. این قانون، راز تغییر در همه جنبه های زندگی است. قانون ۵ ثانیه از نظر علمی کاملا ثابت شده است. در این نوشته، خلاصه این کتاب خواندنی و پرفروش را مطالعه خواهید کرد؟

کتاب قانون ۵ ثانیه توسط چه کسی نوشته شده است؟
مل رابینز، نویسنده این کتاب است. مل رابینز در گذشته، زندگی سختی داشت؛ اما اکنون وی در کنار کار اصلی‌ خود که مجری ‌گری در شبکه‌ CNN است، به عنوان سخنران انگیزشی و همچنین نویسنده شناخته شده است. کتاب «قانون ۵ ثانیه» بهترین اثر رابینز است که بازخوردهای خوبی در دنیا داشت و میلیونها نفر را با خود همراه کرد.همه افراد دوست دارند در زندگی خود تغییرات مثبتی را ایجاد کنند؛ اما همیشه به دنبال زمانی هستند تا حس و حال ایجاد تغییر و تحول را داشته باشند! واقعیت این است که اگر به دنبال کسی هستید که زندگی شما را تغییر دهد، باید در آینه نگاه کنید.

با کمک تصمیمات ۵ ثانیه ای، شما می توانید زندگی خود را عوض کنید و بلافاصله از این قاتون استفاده کنید.

قانون ۵ ثانیه باعث افزایش شجاعت، اعتماد به نفس، موفقیت، میزان درآمد و سایر اتفاقات مثبت در زندگی شما خواهد شد.

مل رابینز زمانی این قانون را کشف کرد که همه چیز زندگی اش از جمله ازدواجش، شغلش، عزت نفسش به فلاکت افتاده بود. او مشکلات بزرگی در زندگی داشت و هر روز می ترسید از رختخواب بیرون بیاید و با این مشکلات بزرگ مواجه شود. مل به کمک همین قانون توانست صبح ها زودتر بیدار شود و همه جنبه های زندگی خود را تغییر دهد. با کمک همین قانون ۵ ثانیه، حس و حال او نسبت به زندگی و شغلش تغییر کرد.

قانون ۵ ثانیه به شما کمک می کند که به جای فکر کردن به اقدامات کوچک، عمل کنید. با کمک این قانون می توانید شادتر، سالم تر، موثرتر و خلاق تر شوید.
اصل مفهوم قانون ۵ ثانیه از این قرار است:

«لحظه ای که می خواهید کاری را در راستای اهدافتان انجام دهید، شروع به شمارش کنید:

۱…۲…۳…۴…۵

و به شکل فیزیکی حرکت کنید و گرنه مغز شما، مانع اقدامتان خواهد شد.»

وقتی شما به صورت معکوس می شمارید، به شکل روانی در ذهن خود دنده را عوض خواهید کرد. شما تفکرات پیش فرض خود را قطع می کنید و کاری می کنید که روانشناسان آن را کنترل ابزار می نامند. شمارش، حواستان را از بهانه ها پرت می کند و ذهن شما را به حرکت در جهتی جدید معطوف خواهد کرد. وقتی به جای توقف برای فکر کردن به صورت فیزیکی حرکت می کنید، ذهنتان را با خود هماهنگ خواهید کرد.

این لحظات ۵ ثانیه ای برای تغییر را می توانید برای بیدار شدن به موقع استفاده کنید. با کمک این قانون می توانید بهانه هایتان برای بیشتر خوابیدن را کنار بگذارید و جلوی موانع ذهنیتان را بگیرید. در نتیجه دیگر زنگ چرت ساعت را فشار نخواهید داد و سرساعت از رختخوابتان بیرون می آیید.

اگر می دانید که کاری باید انجام دهید تا اوضاع شما بهتر شود، از این قانون برای وادار کردن خود به انجام آن کار استفاده کنید. با کمک قانون ۵ ثانیه شما می توانید به باشگاه ورزشی بروید، مصرف الکل و سیگار را ترک کنید، با همسر خود خوش اخلاقی کنید، وزن خود را کم کنید، جلوی اتلاف وقت خود را بگیرید، درس بخوانید و بهتر کار کنید.

مل رابینز در خلاصه کتاب قانون ۵ ثانیه بر این باور است که برای رسیدن به موفقیت در زندگی، بهتر است انگیزه را فراموش کنید! او می گوید در لحظه ای که وقت ابراز خودمان است، احساس باانگیزه بودن نخواهیم کرد. در واقع در این لحظه، حس و حال هیچ کاری را نداریم! حالا اگر می خواهید زندگی خود را بهبود ببخشید، باید از این قانون استفاده کنید تا شروع به حرکت کنید. اجازه دهید بیشتر شما را با عملکرد و وظیفه مغز آشنا کنیم. وظیفه اصلی مغز، حفاظت از شما است و تمام تلاشش را می کند تا شما را از هر درد و رنج احتمالی باز دارد.

فرض کنید که هدف شما، رفتن به باشگاه و رسیدن به اندامی زیبا و متناسب است. زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید و قصد دارید به باشگاه بروید، صدایی در وجود شما شنیده می شود که می گوید: «امروز خسته ام و حس خوبی ندارم؛ از فردا شروع به ورزش می کنم!» و به همین دلیل فکر باشگاه رفتن از ذهن ما بیروت می آید! ! به همین راحتی مغز می تواند ما را منصرف کند. این اتفاق را در دیگر جنبه های زندگی خود مانند یادگیری مهارت جدید، کسب و کار، تحصیل، فروش و… نیز مشاهده خواهید کرد.
در واقع مغز شما تمام تلاشش را می کند تا شما را از انجام کارهای سخت منصرف کند و شما را در حالتی قرار می دهد که کمترین انرژی را صرف کنید. پس این انتظار بیهوده را نداشته باشید که بالاخره روزی از خواب بیدار شوید و بدون معطلی به باشگاه بروید! حالا که انگیزه به تنهایی کافی نیست؛ شما می توانید با یک ترفند ساده روند پیش فرض مغز را عوض کنید.
فرض کنید می خواهید صبح ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید. ساعت شما ۵ صبح، به صدا در می آید. بلافاصله مغز به صورت پیش فرض می خواهد این عادت را فعال کند که صدای زنگ را خاموش کنید و دوباره بخوابید؛ اما شما با یک ترفند ساده مانع فعال شدن این عادت می شوید.
بلافاصله تا صدای زنگ ساعت را شنیدید، به صورت معکوس از ۵ تا ۱ می شمارید: ۵، ۴، ۳، ۲، ۱ و بلافاصله از تختخواب خود بلند می شوید. به همین سادگی! شما موفق شدید و اجازه ندادید عادت پیش فرض مغز فعال شود.
از قانون ۵ ثانیه در چه مواردی می توان استفاده کرد؟
در یکی از ۳ حوزه زیر، می توانید از قانون ۵ ثانیه استفاده کنید.

می توانید از آن برای تغییر رفتار خود استفاده کنید:
شما میتوانید از این قانون برای وادار کردن خود به خلق عادت های جدید، بیرون کشیدن خود از عادت های مخرب و تسلط در مهارت های خودکنترلی استفاده کنید تا در روابطتان با خود و دیگران آگاه تر و مؤثرتر باشید.

می توانید از آن برای عمل با شجاعت هر روزه استفاده کنید:
می توانید از این قانون برای کشف شجاعتی که برای انجام کارهای جدید، ترسناک یا مبهم لازم دارید، استفاده کنید. این قانون خود تردیدی شما را ساکت می کند. وقتی خود را وادار به پیگیری آرزوها، در میان گذاشتن ایده های خود با دیگران در محل کار، داوطلب شدن برای پروژه های علمی، خلق اثر هنری و رهبری بهتر می کنید، این کار به شما اعتماد به نفس می دهد.

میتوانید از این قانون برای کنترل ذهن تان استفاده کنید:
می توانید از قانون ۵ ثانیه برای قطع رگبار افکار منفی و نگرانی های بی پایان که شما را پایین می کشند، استفاده کنید. می توانید عادت اضطراب را ترک کرده و بر هر ترسی غلبه کنید. وقتی بتوانید مهار ذهن تان را در دست بگیرید، می توانید به جای تمرکز بر منفیها، درباره چیزهایی فکر کنید که لذت بخش هستند.

خواندن 39 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 ارديبهشت 1399 06:42

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.